Waarom je niet direct je prijs moet geven aan een prospect
Stel je de volgende situatie eens voor: de telefoon gaat, je neemt op en je merkt dat een potentiële klant enorm enthousiast is. Deze persoon vraagt of je jouw prijzen op de mail kunt zetten en wilt dolgraag een afspraak met je maken. Wat doe je dan? Ik spreek veel...
DE MANIER hoe ik in de loop der jaren mijn bel-angst overwon [PRAKTIJKCASE]
In het verleden had ik een enorme angst om telefonische acquisitie te plegen. Ik ben erachter gekomen dat de bel-angst die ik had enerzijds te maken had met mijn eigen verwachtingspatroon en anderzijds ook met de verwachtingen van mijn manager. Hoe ging ik destijds te...
Waarom het maken van een afspraak NOOIT je doel moet zijn bij telefonische acquisitie
Wanneer ondernemers bezig zijn met telefonische acquisitie hebben ze vaak als primair doel om een afspraak te maken, het liefst zo veel mogelijk. Wat ze vaak zeggen: “als ik eenmaal aan tafel zit met een potentiële klant dan verkoop ik meestal wel mijn...
Wat je het beste kunt doen als iemand een brochure van je website heeft gedownload
Ik zie het regelmatig gebeuren. Mensen die hun gegevens achterlaten op een website en in ruil daarvoor een brochure kunnen downloaden. De prangende vraag van veel ondernemers is ‘wat wordt de volgende stap?’ De meeste ondernemers zijn namelijk geneigd om een paar...
Wat je kunt doen als een prospect je belt en vraagt om meer informatie
Een potentiële klant neemt contact met je op en zou graag meer informatie willen ontvangen over jouw product of dienst. Heerlijk! Want het initiatief om te bellen komt van de prospect. Binnen ‘no time’ heb je er een nieuwe klant bij. Of toch niet? Er kan nog van alles...
Hoe je aan de telefoon het beste kunt omgaan met de vraag “waar gaat het over?”
Stel… na meerdere pogingen is het je eindelijk gelukt om de juiste contactpersoon te pakken te krijgen. Al vroeg in je acquisitiegesprek zegt hij/zij “het komt niet uit” of “ik heb nu geen tijd” om vervolgens uit nieuwsgierigheid de vraag te stellen “maar… waar gaat...
[VIDEO] Dubbel Linkedin profiel verwijderen zonder inloggegevens
Sommige ondernemers en verkopers maken per ongeluk een dubbel Linkedin profiel aan. In deze video leg ik je uit hoe je een dubbel Linkedin profiel kunt verwijderen als je geen inloggegevens meer hebt. Als je je inloggegevens nog wél hebt, klik dan HIER. Laat gerust...
DE reden waarom het noemen van jouw USP’s totaal geen zin heeft bij koude acquisitie
Veel ondernemers en verkopers kiezen ervoor om al vrij snel tijdens een koud belletje hun USP’s te noemen. USP staat voor Unique Selling Points. Het doel van het benoemen van deze USP’s is om zich te onderscheiden van de concurrent. Maar is dit wel verstandig? Tijdens...
PRAKTIJKCASE: Hoe je kunt voorkomen dat jouw klant overstapt naar de concurrent
Je kunt natuurlijk nooit voorkomen dat jouw klant overstapt naar een concurrent, maar je kan er in ieder geval alles aan doen om een bedrijf als klant te behouden. Ik wil een tweetal praktijkcases met je delen. Waar het allemaal om draait: aandacht! Case 1:...
[VIDEO] Waarom je altijd toestemming moet vragen voor je acquisitiegesprek
In deze korte video vertel ik waarom je ALTIJD toestemming moet vragen voor je (telefonische) acquisitiegesprek. Veel verkopers en ondernemers doen dit namelijk niet. https://www.youtube.com/watch?v=7S7Q3c8Is7M Draai het eens om. Hoe zou jij je voelen als iemand je...
PRAKTIJKCASE: “Ik vind het lastig om afspraken te maken via koude acquisitie”
Een paar weken geleden werd ik gebeld door een klant van mij. Het bedrijf, gevestigd in Amstelveen, helpt secretaresses en PA’s bij het boeken van hotels en vergaderlocaties. Een van de dames vond het lastig om afspraken te maken naar aanleiding van een (ijs)koud...
Wat je kunt doen wanneer een prospect uiteindelijk niet gekozen heeft voor jouw product
Je hebt een goed voorstel gedaan en bent vol spanning in afwachting op een reactie van een potentiële klant. Uiteindelijk krijg je de mededeling dat de desbetreffende organisatie niet voor jouw product/dienst heeft gekozen. Balen! Probeer te achterhalen welke keuze...