Een van de lastigste onderdelen bij telefonische acquisitie is de opening. Je moet iets zeggen waarmee je de interesse van een prospect prikkelt. Het verdere verloop van het gesprek hangt hiervan af.
Je prikkelt de interesse van een prospect niet met de volgende standaard introducties:
- Ik heb u een brief gestuurd en ik ben benieuwd wat u er van vindt….?
- Ik wil u iets belangrijks vertellen….
- Ik heb een schitterend aanbod voor u…
- Ik zou graag een afspraak met u willen maken…
Met bovenstaande introducties ga je te veel van jezelf uit. De meeste prospects zijn helemaal niet op zoek naar je product of dienst en wijzen je meteen af zodra je iets zegt dat ook maar enigszins naar een aanbod ruikt.
Om je op weg te helpen wil ik je in dit e-book drie onderscheidende openingszinnen geven die pakkend, actueel en origineel zijn en die je kansen vergroten.
[easy-locker id=”72680974″ description=””]E-book 3 openingszinnen voor je acquisitiegesprek[/easy-locker]
Je kunt dit gratis e-book gemakkelijk in bezit krijgen, door simpelweg een tweet of Facebook bericht hierover te sturen. Je kunt hiervoor bovenstaande button gebruiken. Vervolgens kun je het e-book direct als pdf-bestand downloaden. Op deze manier wil ik je een vliegende start geven aan je acquisitie activiteiten.
Indien je dit gratis e-book interessant vindt, deel deze pagina dan met je netwerk, via Linkedin, Twitter, Facebook of de andere Social Media buttons. Alvast bedankt voor de moeite.
Wellicht heb je een vraag over je huidige manier van acquisitie plegen. Deze kun je hieronder delen, waarbij ik persoonlijk naar je zal reageren. Alvast bedankt voor je reactie.
Over de schrijver: Vincent de Fretes
Vincent de Fretes helpt ZZP-ers, Interim Professionals en dienstverlenende organisaties aan structureel meer commerciële afspraken in hun agenda. Hij is zelf jarenlang werkzaam geweest in diverse sales functies en heeft bij de start van zijn professionele carrière ook geworsteld met het maken van gekwalificeerde afspraken bij potentiële klanten.
Na het volgen van intensieve trainingen om dit beter te doen en het continue verbeteren van zijn acquisitie vaardigheden, heeft hij een scala aan methodieken, kennis en vaardigheden ontwikkeld om succesvol klantgericht te telefoneren. Alles wat hij organisaties leert past hij zelf ook in praktijk toe, omdat hij zeker wilt weten dat het resultaat oplevert.
Laat ze nu maar komen.
Dag Roy, welkom op mijn blog. Als het goed is heb je inmiddels het e-book ontvangen.
Ik wil graag op een verfrissende manier bedrijven benaderen en ben benieuwd of dit helpt.
Dag Karin, ik hoop je met mijn blogs te kunnen inspireren.