5 tips om je aan de planning te houden bij telefonische acquisitie

Een nieuwe dag is begonnen. Je hebt jezelf deze week voorgenomen om écht te beginnen met telefonische acquisitie. Eerst nog even je mail afhandelen en dan ga je écht van start. Tijdens het mailen komt een collega je kantoor binnen om je wat te vragen. Je bespreekt wat zaken en vervolgens belt een belangrijke klant je op. Je bent zo druk bezig en begint honger te krijgen. Je kijkt op je horloge. Het is al 12:00 – 12:30 u en dat betekent lunchtijd. Hoeveel prospects heb jij gebeld? Nul! Herkenbaar?

Ik wil je 5 tips geven om je aan de planning te houden:

  1. Heb je collega’s op hetzelfde kantoor? Geef dan aan dat je de komende uren absoluut niet gestoord wilt worden. Sluit de deur van je kantoor en zorg dat de receptioniste ingelicht is in verband met binnenkomende telefoontjes.
  2. Heb je een smartphone en bel je met de vaste lijn? Zet dan je smartphone uit, dus niet alleen het geluid! Tegenwoordig hebben de meeste ondernemers de neiging om toch even de telefoon te pakken wanneer het lichtje van het scherm aan gaat. Wanneer je je smartphone uitzet kun je ook niet afgeleid worden door berichten via Whatsapp, Twitter, Facebook, etc.
  3. Laat jij je mailprogramma altijd openstaan? Dan is de kans groot dat je telkens een signaal hoort of ziet wanneer je een e-mail ontvangt. Het is dan verleidelijk om meteen het mailtje te openen. Sluit je mailprogramma en focus je op telefonische acquisitie.
  4. Ligt je bureau vol met stapels papier? Ruim alles op zodat je niet afgeleid wordt door een offerte dat op je bureau ligt, een agenda of een to-do list.
  5. Staan andere programma’s op je computer open? Sluit alles af, dus ook programma’s als MS Word, Powerpoint of andere websites die niet relevant zijn tijdens je acquisitieblok.

Conclusie

Het is belangrijk om een goede planning te hebben bij telefonische acquisitie. Maar nog belangrijker is dat je je aan de planning houdt! Hoe simpel deze tips in theorie zijn, hoe efficiënt ze in praktijk kunnen zijn. Ben je net begonnen met telefonische acquisitie? Plan dan in eerste instantie op het aantal gesprekken dat je zou willen voeren of het aantal belletjes dat je zou willen plegen.

Zou je mij willen helpen door dit artikel te delen met je netwerk?

Je kunt dit doen door middel van de knoppen hieronder voor Linkedin, Twitter, Facebook en Google+. Op deze manier kunnen andere professionals ook hun voordeel doen met deze informatie. Alvast bedankt!

Welke tips zou jij andere professionals kunnen geven zodat zij zich beter aan hun planning houden? Ik zie je reactie graag verschijnen in het commentaarveld hieronder. Alvast bedankt!

Over de schrijver: Vincent de Fretes

Vincent de Fretes helpt ZZP-ers, Interim Professionals en dienstverlenende organisaties aan structureel meer commerciële afspraken in hun agenda. Hij is zelf jarenlang werkzaam geweest in diverse sales functies en heeft bij de start van zijn professionele carrière ook geworsteld met het maken van gekwalificeerde afspraken bij potentiële klanten.

Na het volgen van intensieve trainingen om dit beter te doen en het continue verbeteren van zijn acquisitie vaardigheden, heeft hij een scala aan methodieken, kennis en vaardigheden ontwikkeld om succesvol klantgericht te telefoneren. Alles wat hij organisaties leert past hij zelf ook in praktijk toe, omdat hij zeker wilt weten dat het resultaat oplevert.

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *