DE manier om NIET afgekapt te worden tijdens je acquisitiegesprek

Komen de volgende bezwaren je bekend voor wanneer je potentiële klanten telefonisch benaderd?

“Wij zijn tevreden met onze huidige leverancier”
“Ik zit nu in een bespreking”
“Ik heb geen interesse”
“Stuur mij maar eventjes wat informatie”

Vast wel. Zeker wanneer je regelmatig telefonische acquisitie pleegt. Verreweg de meeste telefoontjes lopen op deze manier vast. Realiseer dat bovenstaande bezwaren automatische reacties zijn.

De oorzaak van deze bezwaren moet je zoeken in een ontoereikend waardevoorstel. Deze bezwaren hebben met elkaar gemeen dat de prospect niet nagedacht heeft over zijn reactie. Het zijn reflexen. En omdat zij er niet over nadenken, hoeft je er in principe niet serieus op in te gaan. Meestal zijn deze algemene dooddoeners toch niet goed te pareren.

Conclusie:

Er zit maar één ding op: je gesprekspartner tot nadenken aansporen. Wees vooral creatief in je reactie op een bezwaar. Negeer het bezwaar en stel gewoon een vraag of maak een prikkelende opmerking. Tijdens mijn trainingen ga ik hier dieper op in en behandel ik een techniek dat zorgt voor ruimte en flexibiliteit in je acquisitiegesprek, zodat het gesprek niet meteen ten einde is.

Zou je mij willen helpen door dit artikel te delen met je netwerk?

Je kunt dit doen door middel van de knoppen hieronder voor Linkedin, Twitter, Facebook en Google+. Op deze manier kunnen andere ondernemers ook hun voordeel doen met deze informatie. Alvast bedankt!

Hoe ga jij om met bezwaren tijdens telefonische acquisitie? Ik zie je reactie graag verschijnen in het commentaarveld hieronder. Alvast bedankt!

Over de schrijver: Vincent de Fretes



Vincent de Fretes helpt ZZP-ersInterim Professionals en dienstverlenende organisaties aan structureel meer commerciële afspraken in hun agenda.
 Hij is zelf jarenlang werkzaam geweest in diverse sales functies en heeft bij de start van zijn professionele carrière ook geworsteld met het maken van gekwalificeerde afspraken bij potentiële klanten.

Na het volgen van intensieve trainingen om dit beter te doen en het continue verbeteren van zijn acquisitie vaardigheden, heeft hij een scala aan methodieken, kennis en vaardigheden ontwikkeld om succesvol klantgericht te telefoneren. Alles wat hij organisaties leert past hij zelf ook in praktijk toe, omdat hij zeker wilt weten dat het resultaat oplevert.

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.