DE oplossing om een dubbel Linkedin profiel te verwijderen wanneer je GEEN inloggegevens hebt

Vorige week heb ik je verteld hoe je een dubbel profiel op Linkedin kunt verwijderen. Maar wat nu als je de inloggegevens niet meer weet? Waarschijnlijk heb je per ongeluk een dubbel profiel aangemaakt.

Log in op Linkedin met het account waar je wél alle inloggegevens van hebt. Typ in het zoekveld je eigen naam in en vervolgens op het vergrootglas of op ‘enter’.

Het profiel met het ‘U-pictogram’ is het account waarmee je jezelf zojuist hebt aangemeld. Heb je een veel voorkomende naam? Dan kan het zijn dat je naamgenoten in deze lijst aantreft.

Het profiel dat geen ‘U-pictogram’ heeft is een dubbel account en wil je dus verwijderen. Klik op het desbetreffende profiel en kopieer de ‘URL van je openbare profiel’.

Neem vervolgens contact op met Linkedin door vanuit het juiste profiel (het profiel met het ‘U-pictogram’) een mail te versturen naar linkedin_support@cs.linkedin.com. Leg uit waarom je het desbetreffende account wilt verwijderen.

Plak de ‘URL van je openbare profiel’ in je mail zodat Linkedin weet om welk profiel het gaat. Tenslotte krijg je van Linkedin een mail op het email adres van je juiste profiel waarin zij vragen of het klopt dat je een van je profielen wilt verwijderen. Na bevestiging zal Linkedin het dubbele profiel definitief verwijderen.

Conclusie

Interim Professionals / ZZP-ers kiezen soms bewust voor (minimaal) twee Linkedin profielen. Vaak is het voor deze ondernemers duidelijk wat het verschil is tussen de twee profielen maar voor een potentiële klant is dit hartstikke onoverzichtelijk. Maak één profiel aan waarin je al je kennis en expertise presenteert.

Ken jij nog mensen voor wie deze informatie ook waardevol is, bijvoorbeeld een vriend kennis, relatie of andere ondernemer(s)? Deel dit artikel dan ook gerust met hen via Twitter, LinkedIn, Facebook of via een mailtje. Zij zullen dit erg waarderen, alvast bedankt!

Over de schrijver: Vincent de Fretes

Vincent de Fretes helpt ZZP-ers, Interim Professionals en dienstverlenende organisaties aan structureel meer commerciële afspraken in hun agenda. Hij is zelf jarenlang werkzaam geweest in diverse sales functies en heeft bij de start van zijn professionele carrière ook geworsteld met het maken van gekwalificeerde afspraken bij potentiële klanten.

Na het volgen van intensieve trainingen om dit beter te doen en het continue verbeteren van zijn acquisitie vaardigheden, heeft hij een scala aan methodieken, kennis en vaardigheden ontwikkeld om succesvol klantgericht te telefoneren. Alles wat hij organisaties leert past hij zelf ook in praktijk toe, omdat hij zeker wilt weten dat het resultaat oplevert.

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.