Een Simpele Manier Om Ervoor Te Zorgen Dat Een Potentiële Klant Je Sneller Vertrouwt

Je wilt je product of dienst telefonisch onder de aandacht brengen bij een potentiële klant. Soms kan dit best lastig zijn, zeker als je ‘koud’ belt naar onbekenden. Ik heb mezelf wel eens de vraag gesteld “Waarom kan ik met de ene contactpersoon makkelijker contact maken dan de ander?”

Alles valt of staat met het vertrouwen dat je gesprekspartner in jouw heeft. Maar hoe ‘win’ je het vertrouwen van iemand die je niet kent? Het antwoord hierop is simpel: zoek naar iets gemeenschappelijks. Ik hoor je zeggen “hoe dan?”

Een aantal voorbeelden…

Wat je zou kunnen doen is een kijkje nemen op het Linkedin profiel van je contactpersoon voordat je telefonisch contact opneemt. Kijk eens onder het kopje ‘Interesses’ en speel hierop in. Of als je bijvoorbeeld een bedrijf of persoon belt uit jouw regio, benoem jouw dorp of stad.  Het kan je gesprekspartner meer vertrouwen geven.

Conclusie

Onderzoek of er overeenkomsten zijn tussen jou en je gesprekspartner en probeer hier op een subtiele manier naar te verwijzen tijdens je acquisitiegesprek. Uiteraard zijn er meerdere factoren die er uiteindelijk voor zorgen dat jij het vollédige vertrouwen van je gesprekspartner weet te winnen. Met het benoemen van iets gemeenschappelijks laat je merken dat je dicht bij je gesprekspartner staat. Ik geef je een goede kans dat je gesprekspartner je sneller vertrouwt!

Hoe zorg jij ervoor dat een potentiële klant je sneller vertrouwt? Ik zie je reactie graag verschijnen in het commentaarveld onder dit artikel.

Zou je mij willen helpen door dit artikel te delen met je netwerk?

Je kunt dit doen door middel van de knoppen voor Linkedin, Twitter, Facebook en Google+. Op deze manier kunnen andere professionals ook hun voordeel doen met deze informatie. Alvast bedankt!

Over de schrijver: Vincent de Fretes

Vincent de Fretes zorgt ervoor dat professionals sneller aan tafel komen te zitten met potentiële klanten. Iedereen kan afspraken maken, dat is volgens Vincent niet moeilijk. Het allerbelangrijkste is om afspraken te maken van hoge kwaliteit!

Met name bij de start van zijn professionele carrière heeft Vincent enorm geworsteld met het maken van goede kwalitatieve afspraken. Doordat hij continue bezig is met het verbeteren van zijn commerciële vaardigheden en nog steeds intensieve trainingen volgt om dit beter te doen, heeft hij een scala aan methodieken, kennis en vaardigheden ontwikkeld om ervoor te zorgen dat professionals sneller aan tafel komen te zitten met potentiële klanten.

Zijn klanten geloven in zijn aanpak waarbij continuïteit, creativiteit en originaliteit van essentieel belang zijn. Alles wat hij professionals leert past hij zelf ook in praktijk toe, omdat hij zeker wilt weten dat het resultaat oplevert.

2 Reacties

  1. Eddy

    Dank je, Vincent. Nuttige tip, eenvoudig en goed te doen.
    Maar zo’n gesprek gaat – inclusief voorbereiding – dan wel meer tijd kosten.
    Weegt dat op, denk je?

    Antwoord
    • Vincent de Fretes

      Hoi Eddy, dank voor je reactie. Veel verkopers denken dat telefonische acquisitie een kwestie is van een (bel)lijst afwerken. Net zo lang doorgaan totdat het een keer raak is. Zij vinden het vaak zinloos om lang bezig te zijn met de selectie van prospects. Het klopt dat dit meer tijd kost waardoor je per uur minder belletjes kunt plegen, maar ik ben ervan overtuigd dat goed voorbereide acquisitiegesprekken je kansen op succes enorm vergroot. Aan jou de keuze!

      Antwoord

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.