Hoe actief ben jij op Twitter?

Ik stel deze vraag omdat ik afgelopen donderdag de laatste editie van Bedrijvig ’s-Hertogenbosch ontving. Hierin stond een artikel van een ondernemer waar ik mee gelinkt ben via Linkedin. Ik stuitte op zijn Twitter profiel dat er als volgt uitziet:

Zoals je kan zien zijn de eerste en tevens laatste tweets verzonden op 11 december 2012. Bijna 2,5 jaar geleden! Zonde, want Twitter is een prima platform om je acquisitiegesprekken op te warmen. Zelf gebruik ik het onder andere om snel op de hoogte te zijn van het laatste nieuws en om gratis tips te delen aan mijn volgers, waarna iedereen direct op de hoogte is van mijn bericht.

Ben jij als Professional begonnen met Twitter en blijkt het toch niks voor je te zijn? Volg dan deze 5 stappen om je profiel te verwijderen:

1. Log in op www.twitter.com. Je kunt het wachtwoord altijd resetten als je de inlog gegevens vergeten bent.
2. Klik rechts op je profielfoto…

3. En vervolgens op “Instellingen”….

4. Scroll naar beneden en druk op “Mijn account deactiveren”…
5. Bevestig op de bevestigingspagina dat je je Twitter account echt wilt verwijderen. Vul voor de laatste keer je wachtwoord in en je account zal verwijderd worden.

Conclusie

De ondernemer waar ik over schrijf is absoluut niet de enige. Veel professionals weten niet hoe Twitter werkt, vinden dat het te veel tijd kost of dat er te weinig diepgang in de tweets zitten. Als jij besluit om een Twitter profiel aan te maken, zorg er dan voor dat je er vol voor gaat en probeer er het maximale uit te halen. Begin je er aan, maar blijkt het niks voor jou te zijn? Dan adviseer ik je om je Twitter profiel te verwijderen. Succes!

Op welke manier gebruik jij Twitter? Of waarom heb jij besloten om er niet aan te beginnen? Ik zie je reactie graag verschijnen in het commentaarveld onder dit artikel.

Zou je mij willen helpen door dit artikel te delen met je netwerk?

Je kunt dit doen door middel van de knoppen hieronder voor Linkedin, Twitter, Facebook en Google+. Op deze manier kunnen andere professionals ook hun voordeel doen met deze informatie. Alvast bedankt!

Over de schrijver: Vincent de Fretes

Vincent de Fretes helpt ZZP-ers, Interim Professionals en dienstverlenende organisaties aan structureel meer commerciële afspraken in hun agenda. Hij is zelf jarenlang werkzaam geweest in diverse sales functies en heeft bij de start van zijn professionele carrière ook geworsteld met het maken van gekwalificeerde afspraken bij potentiële klanten.

Na het volgen van intensieve trainingen om dit beter te doen en het continue verbeteren van zijn acquisitie vaardigheden, heeft hij een scala aan methodieken, kennis en vaardigheden ontwikkeld om succesvol klantgericht te telefoneren. Alles wat hij organisaties leert past hij zelf ook in praktijk toe, omdat hij zeker wilt weten dat het resultaat oplevert.

2 Reacties

  1. Frank van Rooy

    Zoals met alles wat je doet moet je er vol voor gaan. Anders kan het geen of zelfs een averechts effect hebben: je begint ergens aan, maar zet niet door of maakt niet af. Dus, of helemaal voor gaan of niet.

    Antwoord
    • Vincent de Fretes

      Hoi Frank, nog bedankt voor je reactie!

      Antwoord

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.